Sztuka aktora między Zachodem a Wschodem

Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować nad rytmem, plastyką ciała, a także nad elementami klasycznego teatru tańca indyjskiego (style kathakali i odissi) oraz nad sposobem wprowadzenia ich do treningu aktora teatru europejskiego.

Rytm/rozdzielanie

  • sekwencje rytmiczne
  • gry rytmiczne
  • połączenia rytmiczne
  • ekwencje rytmiczno-wokalne

Plastyka ciała

  • segmentacja
  • izolacja
  • opozycja
  • krok
  • postawa
  • mimika
  • kompozycja

Wspólne zasady – od podstawowych pozycji hinduskiego tańca odissi do zastosowania ich w tradycji zachodniej

Teatro dell’Albero został założony w 1999 roku w Mediolanie (Włochy) przez aktorów Maria Barzaghiego i Rosalbę Genovese. Praca teatru skupia się wokół zagadnień rozwoju rzemiosła aktorskiego poprzez konfrontację tradycji Wschodu i Zachodu podejmowaną na polach artystycznym i pedagogicznym. Owocem tej pracy jest spektakl/pokaz pracy Atleta serca oraz Boskie fragmenty podróży do Piekieł. Teatro dell’Albero współpracuje z wieloma teatrami na całym świecie, m.in. z Attori e Cantori, Faber Teater, Teatro Persona, Teatro due Mondi, Teatro dei Venti, Teatro Rebis, Limen Teatro, Teatro B. Brecht, Teatro La Madrugada, Teatro dell’Acquario, Arsenic, Theatre L, Studio d’Action Théâtrale, Teatro Taller de Colombia, le Galpon, Odin Teatret, a także artystami, takimi jak: Jacques Gardel, Gabriel Alvarez, Robert Clerc, Tage Larsen i Else Marie Laukvik. Współpracuje również z teatrologami, np. Nandem Tavianim i Mirellą Schino (Università de L’Aquila), Piergiorgiem Giacchém (Università di Perugia), Franco Ruffinim (Università degli Studi Roma Tre), Marcellem Galluccim (Accademia di Belle Arti de L’Aquila).
W ostatnich latach artyści Teatro dell’Albero współpracowali z Teatro Due Mondi nad spektaklem Oriente oraz z Teatro dei Venti nad Se ci fosse luce e il Draago. Wśród najnowszych koprodukcji teatru, wszystkich w reżyserii Maria Barzaghiego, znajdują się: Geometria del Caos (Limen Teatro), …viene il mattino azzurro (Diaphanès Teatro), Mi e Ti…, Ardendo si consuma, La Biblioteca di Scardanelli (we współpracy z Hernànem Gené) oraz Sancho Panza i Non Chisciotte (w reżyserii Tage Larsena z Odin Teatret). Mario Barzaghi uczestniczył również jako pedagog podczas otwartych sesji warsztatowych Regula contra Regulam, projektu badawczego kierowanego przez Raúla Iaizę we współpracy z Instytutem Grotowskiego.
Więcej informacji: www.tealbero.it