Cztery centra
Sesje warsztatowe poświęcone kompleksowej, praktycznej analizie dramaturgii aktora. Wychodząc z założenia, że zmiana (coś, co naruszyło istniejącą, utrwaloną sytuację) jest podstawowym elementem tworzącym każdy dramat, skupimy się na zadaniu uczynienia jej czytelną w procesie tworzenia i realizacji linii działań aktorskich. W jaki sposób ciąg nieprzerwanych działań można poddać strukturyzacji, odkrywając ich mikrodramatyczną potencję? W jaki sposób tworzyć/operować ciałem/tekstem, nie posiadając „wspólnego języka”? W czasie pracy przedstawimy dwie koherentne idee: „pola organicznego” i „pola dramatycznego”, które przeplątają się wzajemnie i zrastają w pracy aktora.
Narzędziami opisu i praktyki budowania i operowania ciałem/tekstem jest koncepcja „czterech centrów”, postrzeganych w ciele jako pola redystrybucji energii:
- miednica/krzyż
- klatka piersiowa/barki
- centrum pneumatyczne – oddech
- kontakt/percepcja, pozostających ze sobą w nierozerwalnym dramatycznym związku